БАТЬКІВСЬКА РАДА

/Files/images/clipart_of_15186_sm_2.jpg

Склад батьківської ради Первомайської гімназії №5 на 2023/2024 н.р.:

1-А – Дмитренко Олена Олександрівна

1-Б – Федоренко Анастасія Володимирівна

1-В – Гужонок Олена Євгенівна

2-А - Смульська Ольга Леонідівна

2-Б - Сливка Лариса Михайлівна

2-В - Зубенко Людмила Володимирівна

3-А – Чумак Олена Миколаївна

3-Б – Марченко Ольга Миколаївна

3-В – Лукіянчук Христина Дмитрівна

4-А – Савчук Юлія Ігорівна

4-Б – Шпаченко Олеся Геннадіївна

4-В – Островерх Ніна Миколаївна

4-Г - Шишко Олена Миколаївна

5-А – Іоненко Катерина Олександрівна

5-Б – Ковтуненко Юлія Валеріївна

5-В – Кльован Наталія Валеріївна

6-А – Мироненко Інна Володимирівна

6-Б – Олійник Олена Валеріївна

6-В – Ткач Алла Володимирівна

7-А – Жирна Ірина Леонідівна

7-Б – Кирилова Оксана Петрівна

7-В - Лисоконь Інеса Василівна

8-А – Степаненко Світлана Володимирівна

8-Б – Наумова Тетяна Володимирівна

9-А – Демченко Олена Вікторівна

9-Б – Суботінова Катерина Володимирівна

9-В – Назарова Олена Валеріївна

ПОЛОЖЕННЯ

про батьківську раду

Первомайської гімназії №5

ЗАТВЕРДЖУЮ

директор Первомайської гімназії № 5

Н.Б.Короткова

ПОГОДЖЕНО

педагогічною радою Первомайської ЗОШ І-ІІІ ст.№5

(протокол від 03.03..2020 №9)

Положення про батьківську раду Первомайської ЗОШ І-ІІІ ст. № 5 (далі БР) розроблене відповідно до Закону України «Про освіту» та статуту закладу.

1.Загальні положення

1.1. Положення про батьківсь­ку раду школи (класу)визначає його функцію у державно-громадській системі управління загальноосвіт­нім закладом.

1.2. Рада є добровільним громадським формуванням, створеним на основі єдності ін­тересів батьків щодо реалізації прав та обов'язків своїх дітей під час їхнього навчання у школі.

1.3.У своїй діяльності рада керується Конституцією Ук­раїни, законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», Конвенцією ООН «Про права дитини», Статутом школи, цим По­ложенням та іншими нормативно-правовими актами в галузі освіти та міжнародного законодавства з прав дитини. дитини.

1.4.Рішення про заснування батьківських рад класів або школи приймаються на загаль­них зборах батьків відповідних класів або школи.

1.5. Легалізація (офіційне ви­знання) батьківських рад є обов'язковою і здійснюється шляхом письмового повідом­лення про заснування (реєстра­цію) керівництва школи.

1.6.Припинення діяльності батьківських рад може бути проведено шляхом реорганізації або ліквідації (саморозпуску, при­мусового розпуску).

1.7. Дане Положення розроб­лене з урахуванням специфіки діяльності закладу, внутрішньої системи забезпечення якості освіти.

2.Мета, завдання, основні принципи діяльності

Батьківські ради школи (класів) створюються з метою захисту за­конних інтересів дітей в органах громадського самоврядування за­кладу, у відповідних державних, судових органах, а також для на­дання допомоги педагогічному колективу в реалізації завдань за­гальної середньої освіти, спільної роботи з педагогічним колективом із розвитку в учнів активної жит­тєвої позиції, творчих здібностей та ініціативи, підвищення їхнього рівня вихованості і досягнення обов'язкового рівня базової під­готовки.

Основними завданнямидіяльності батьківських рад є сприяння створенню умов для:

• формування та роз­витку особистості учня та його громадянської позиції, станов­лення учнівського самовряду­вання;

• виховання в учнів шаноб­ливого ставлення до державних святинь, української мови і куль­тури, історії і культури народів, які мешкають в Україні;

• формування загальнолюд­ської культури і моралі, культури міжетнічних відносин;

•захисту здоров'я та збере­ження життя і здоров'я дітей;

•здобуття учнями обов'язкової середньої освіти, розвитку їх­ніх природних здібностей та під­тримки обдарованої молоді;

• запобігання бездоглядності і безпритульності дітей у вільний від занять час;

• всебічного зміцнення зв'язків між родинами, навчальним закла­дом і громадськістю з метою вста­новлення єдності їхнього вихов­ного впливу на дітей;

• залучення батьківської гро­мадськості до професійної орієн­тації учнів, позакласної та поза­шкільної роботи;

• організації роботи з розпов­сюдження психолого-педагогічних і правових знань серед бать­ків, підвищення їхньої відпові­дальності за навчання і виховання дітей;

• вирішення питань розвитку матеріально-технічної бази школи та її благоустрою.

Основними принципами діяльності рад є:

•законність;

•гласність;

•колегіальність;

•толерантність;

• виборність;

• організаційна самостійність у межах повноважень, визначе­них цим Положенням та законо­давством;

•підзвітність і відповідаль­ність перед загальними заборами батьків школи, класів.

3.Організація та зміст роботи батьківської ради

3.1. Батьківська рада школи (класу) обирається на загальношкільних (класних) батьківських зборах на початку кожного навчального року строком на один рік. Її склад установлюється рішенням загальношкільних (класних) батьківсь­ких зборів. До неї входять пред­ставники батьківських рад класів (як правило, їхні голови). До складу батьківської ради входить директор школи.

3.2.Батьківська рада класу обирається на класних зборах у складі голови та 2—4-х членів. Засідання проводяться двічі на се­местр. За необхідності проводять позачергові засідання.

3.3. Батьківська рада ор­ганізовує допомогу школі:

а)у вихованні національної самосвідомості, створенні умов, необхідних для розвитку в учнів здібностей та творчої ініціативи, їхньої самореалізації у пізнаваль­ній та навчальній діяльності;

б) у виконанні ст. 35 Закону України «Про освіту»;

в) для зміцнення співробіт­ництва вчителів, учнів та їхніх батьків;

г)у контролюванні за виконан­ням учнями та батьками Статуту школи, Єдиних вимог до учнів;

ґ)в організації харчування дітей;

д) у контролі за якістю продук­тів харчування та їхнім приготу­ванням у їдальні школи;

є) у створенні санітарно-гігієнічних умов для навчання й виховання учнів згідно з Держ­стандартом;

є) у зміцненні навчально-ма­теріальної бази школи;

ж) в організації та проведенні лекцій, бесід, зустрічей, конфе­ренцій із різних напрямків вихов­ної роботи;

з) у залученні батьків до керів­ництва окремими видами дитячих громадських організацій, відді­лень або консультпунктів МАН, спортивними гуртками і секціями тощо;

и) у профілактичній роботі з учнями, які схильні до правопо­рушень.

3.4.Батьківська рада школи та класу керуються у своїй роботі даним Положенням, Статутом школи, законодавчими актами України, рекомендаціями дирек­тора школи та педагогічної ради, річним планом роботи школи, рі­шеннями батьківських зборів.

3.5. Батьківська рада скла­дає план роботи на рік. Її зміст визначається з урахуванням проб­лем школи та завдань педаго­гічного колективу, соціального замовлення.

3.6. Батьківська рада школи та класів мають право приймати свої рішення за наявності на засі­данні не менше двох третин його членів.

3.7. Для обговорення та вирі­шення важливих питань батьківсь­ка рада школи скликає збори батьків не менше 2 разів на рік.

3.8. Рішення зборів батьків, рад доводиться до відома бать­ків, керівництва школи, а за необ­хідності —до відповідного органу управління освітою у 10-денний термін.

3.9. На класних батьківським зборах обов'язкова присутність класного керівника, на загальношкільних—директора школи, заступ­ників директора, класних керівників, учителів.

3.10. Батьківська рада школи звітує перед загальношкільними зборами у день обрання нового складу ради.

3.11.У разі розбіжності з окремих питань, які виникають між директором школи і більшістю батьківської ради принедостатньому погодженні сторін, питання вирішується міським управлінням освіти.

3.12.Міське управління освіти може вивчати роботу батьківської ради школи, давати рекомендації та здійснювати заходи щодо підвищення ефективності його діяльності.

3.13.Ради можуть створювати постійні або тимчасові комісії з окремих напрямів роботи. Чисельність комісій та зміст їхньої роботи визначаються радами та затверджуються їхніми го­ловами.

3.14. У випадку, коли член ради достроково складає свої повноваження, вибори нового члена відбуваються на батьківсь­ких зборах.

3.15. Батьківська рада веде протоколи своїх засідань і бать­ківських зборів, які зберігаються у школі і передаються за актом новому складу відповідних рад.

4.Права та обов'язки батьківських рад

Ради мають право:

4.1.Брати участь в обстеженні житлово-побутових умов учнів, які перебувають у несприятливих соціально-економічних умовах.

4.2.Встановлювати зв'язки з місцевими органами виконавчої влади та місцевого самовряду­вання, органами внутрішніх справ, громадськими організаціями, під­приємствами, навчальними та на­уковими установами, сільсько­господарськими господарствами щодо надання фінансової та ма­теріально-технічної допомоги школі, захисту здоров'я та життя учнів, благоустрою та з питань за­безпечення санітарно-гігієнічних умов у навчальному закладі.

4.3. Вносити на розгляд керів­ництва (педагогічної ради) навчального закладу пропо­зиції щодо змін типу навчального закладу, його статусу, вдоскона­лення умов організації освітнього процесу, організаційно-господарчих питань, які мають бути розглянуті керівництвом на­вчального закладу в місячний тер­мін, а результати розгляду дове­дені до відома батьків.

4.4. Звертатися до директора, класного керівника, педагогічної та Ради школищодо роз'яснення стану і перспектив ро­бота та з окремих питань, що турбують батьків.

4.5.Порушувати клопотання щодо позбавлення чи обмеження батьківських прав.

4.6. За необхідності заслуховувати звіти батьківських рад і надавати допомогу щодо поліпшення їхньої роботи.

4.7. Скликати позачергові бать­ківські збори (конференції).

4.8. Сприяти покращенню хар­чування учнів.

4.9.Сприяти дотриманню санітарно-гігієнічних та матеріально-технічних умов функціонування школи.

4.10. Брати участь у прийнятті рішень стосовно організації оздо­ровлення учнів.

4.11. Контролювати раціо­нальне використання фондів загального обов'язкового на­вчання.

4.12. Сприяти організації ін­новаційної та експериментальної діяльності школи.

4.13. Звертатися до відповід­них органів управління освітою, органів громадського самовряду­вання з питаннями, пов'язаними з навчанням і вихованням дітей.

4.14. Бути відзначеними гра­мотами та іншими формами мо­рального та матеріального заохо­чення.

4.15. З метою більш ефектив­ного захисту прав та інтересів ді­тей батьки можуть об'єднуватися в асоціації та інші добровільні об'єднання.

4.16. Виносити на розгляд ди­ректора і педагогічної ради про­позиції щодо позакласної та позашкільної роботи з учнями, з ор­ганізаційно-господарчих питань, щодо покращення роботи педа­гогічного колективу з батьками учнів.

4.17.Заслуховувати інформа­цію директора школи про стан і перспективу роботи школи, про розгляд пропозицій батьківського комітету та їхню реалізацію.

4.18. Приймати звіти класних батьківських рад і виносити рішення про покращення їхньої роботи, заслуховувати повідом­лення деяких батьків про вико­нання ст. 35 Закону України «Про освіту» та Статуту школи.

4.19. Скликати батьківські збори.

4.20.Вирішувати питання про використання фонду школи щодо надання матеріальної допомоги учням, учителям та працівникам школи.

4.21. Вирішувати питання про використання грошових коштів фонду.

4.22. Залучати батьків до участі в керівництві гуртками, центрами розвитку, дитячими громадськими організаціями та іншими видами позакласної та позашкільноїроботи.

4.23.Класні батьківські ради мають право

- вносити пропо­зиції директору школи щодо покращення позакласної роботи з учнями ;

- вносити пропозиції на затвердження щодо покращення матеріально-технічної бази класної кімнати;

- за­слуховувати інформацію класних керівників щодо питань, які цікавлять батьків.

Ради зобов'язані:

• виконувати плани роботи, за­тверджені головою відповідної ради;

• вести протоколи засідань батьківських зборів, що зберіга­ються у справах закладу та пере­даються за актом новообраній раді;

•надавати інформацію про свою діяльність на прохання директора школи або від­повідного органу управління освітою;

• залучати батьків до органі­зації позакласної та позашкільної роботи;

•організовувати чергування батьків під час культурно-масо­вих заходів у навчальному за­кладі з метою збереження життя та здоров'я учнів;

• у разі потреби звітувати пе­ред загальними зборами (конфе­ренціями).

4.24. Голова ради класу, як правило, є членом ради закладу. Він може брати участь у засіданнях педа­гогічної ради школи під час роз­гляду питань, віднесених до ком­петенції ради, з правом дорад­чого голосу.

4.25. Голова ради школи має право знайомитися з органі­зацією, проведенням і результа­тами державної підсумкової атес­тації учнів.

Кiлькiсть переглядiв: 427

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.